Thursday 23 May 2013

Mari kita bersolat...

Bismillahirrahmanirrahim

Solat? hm..saya...

Situasi 1
Soalan: Kenapa awak tak solat?
Jawapan: Saya tak cukup masa la. Keje saya banyak. Saya memang busy memanjang.


hm ?
 *Masa itu adalah pinjaman dari Allah S.W.T, bila-bila pun Dia boleh ambil semula waktu yang dipinjamkan, maka beringatlah, walau sibuk sekalipun, luangkanlah masa sekurang-kurangya lima minit, lima kali sehari untuk bersolat.


Situasi 2
Soalan: Kenapa awak tak solat?
Jawapan: Saya rasa diri saya dah terlalu banyak buat dosa. Kalau saya solat, mahukah Allah terima ibadat saya tu?


hm?
* Allah S.W.T itu Maha Pengampun. Jika kita bertaubat dan kembali ke jalan Allah S.W.T nescaya ibadat kita akan diterima Allah S.W.T. Insya-Allah.


Situasi 3
Soalan: Kenapa awak tak solat?
Jawapan: Saya tak tau cara-cara nak solat. Mak ayah saya tak pernah ajar sebab mereka pun tak solat.


hm?
* Yang baik dijadikan tauladan, yang buruk di jadikan sempadan. Semua perkara  boleh dipelajari, asal kita mahu padanya.

 Jom anak-anak sekalian kita ambik wudhuk dan bersolat...moga kehidupan kita sentiasa diberkati dan dirahmati oleh Allah...insyaallah..










1 comment: